Krajowy System e-Faktur (w skróce KSeF) miał stać się obowiązkowy dla przedsiębiorców od obecnego roku, ale już wiemy że na obecny moment nie zostanie wprowadzony. Dziś minister finansów Andrzej Domański poinformował o wykryciu „krytycznych błędów” w systemie.
Minister poinformował że „nie można dopuścić do sytuacji, w której polskie firmy nie mogą wystawiać faktur”. Na dany moment pojawiły się plany publikacji przetargu na zewnętrzny audyt systemu oraz plany dodatkowych konsultacji z przedsiębiorcami.
Nowa data wprowadzenia systemu KSeF ma zostać podana dopiero po zakończeniu audytu i opublikowaniu jego wyników. Jednocześnie rząd podkreśla, że nie ma planów rezygnacji z systemu.
Więcej informacji w artykule https://businessinsider.com.pl/gospodarka/wielka-podatkowa-rewolucja-przesunieta-jest-decyzja-resortu-finansow/kjq8tc5
Czym jest Krajowy System e-Faktur?
KSeF w największym skrócie to system teleinformatyczny skierowany do przedsiębiorców zarejestrowanych jako podatnicy VAT oraz także tych zwolnionych z podatku VAT. Służy do wystawiania wszystkich faktur przez przedsiębiorców. Służy on także do kompletnej obsługi faktur ustrukturyzowanych, a więc do: wystawiania, dostępu, otrzymywania i przechowywania.