Moja Oferta 0

Jak skonfigurować kasę do pracy z terminalem?

  • 17 lutego 2022 godz. 14:46
Jak skonfigurować kasę do pracy z terminalem?

Gdzie szukać odpowiedzi na zadawane pytania?

Jak skonfigurować kasę do pracy z terminalem - to pytanie, które bardzo często jest zadawane pomocy technicznej urządzeń Novitus oraz naszym autoryzowanym serwisom. A pytanie powinno być zadane dostawcy terminala płatniczego. Na rynku jest wiele różnych modeli terminali płatniczych, w każdym z tych terminali jest inny program pracy napisany przez dostawcę danego terminala, każdy z nich może inaczej działać, pomimo, że zewnętrznie wyglądają tak samo. To właśnie acquierzy powinni dokładnie wskazać (przygotować instrukcję), jak należy skonfigurować terminal płatniczy do współpracy z daną kasą fiskalną, jakiego użyć przewodu połączeniowego (jeśli to połączenie RS232 lub USB) oraz jak skonfigurować kasę, aby współpracowała z ich terminalem. To acgiuerzy w swoich terminalach dorabiali współpracę z kasami Novitus opierając się na funkcjonalności posiadanej przez daną kasę i wymaganej przez nie konfiguracji. Właśnie w instrukcji dostarczonej przez dostawcę terminala powinna być informacja, jakich ustawień w kasie użyć, co w menu skonfigurować, aby kasa poprawnie współpracowała z terminalem płatniczym. Żadna z opcji konfiguracyjnych kasy odpowiedzialna za współpracę z terminalami płatniczymi nie jest zabezpieczona przed użyciem jej przez użytkownika kasy (nie wymaga trybu serwisowego, autoryzowanego dostępu), więc sam użytkownik bądź dostawca terminala po upoważnieniu przez właściciela kasy, bez wzywania autoryzowanego serwisu kasy, może te opcje właściwie skonfigurować.

Taką profesjonalną instrukcję łączenia swoich terminali z kasami Novitus przygotowała i udostępniła firma PayTel. Instrukcja ta jest zamieszczona również na naszej stronie internetowej.

W kasach online marki Novitus do konfiguracji jej współpracy z terminalami płatniczymi powinny być właściwie - zgodnie z instrukcją dostarczoną przez dostawcę terminala płatniczego - skonfigurowane następujące opcje:

1.

Menu: 4511. Połączenia – na właściwym porcie ustawić:

-> 17.ECR-EFT dla terminali z protokołem ECR-EFT lub

-> 5.EFT dla terminali ze starym protokołem NOVITUS


2.

W opcji 4514.ECREFT dla komunikacji po protokole ECR-EFT ustawić parametry transmisji :

a. Prędkość (57600 bps)


3.

Przy połączeniu sieciowym terminala (po LAN lub po WiFi) w opcji 45153.Usługi wybrać opcję ->451533.Prot.EFT i ustawić właściwe dla danego terminala parametry:

a. Adres

b. Port

c. Opcja: Aktywna – zaznaczyć X


4.

Przy ustawieniu terminala „sieciowo”, czyli na COM8 TCPA, ustawić właściwie port w menu 451539 TCP A:

a. Rodzaj portu: 1. Serwer / 2.klient

b. Port: (np. 6000)


5.

Sprawdzić, czy w Menu: 3.Baza Danych -> 7.Płatności dla płatności typu 3.Karta zaznaczona jest opcja 5.Do terminala EFT


6.

Menu 474. Komunikat EFT - opóźnienie wydruku potwierdzenia transakcji płatniczej od 1 do 99 sekund – opcja dostępna tylko w nowych wersjach programów kas


7.

Menu 5.Serwis -> 6.Terminal EFT – opcja:

1. Sparuj

2. Usuń powiązanie

3. Uruchom aplikacje


Jakie powinny być właściwe ustawienia dla danego terminala, danego operatora, na danym typie komunikacji, powinien poinformować dostawca terminala płatniczego.

${product.name}
Porównaj produkty
${errorMessage}

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.